Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Tara

23 Mei 2014 | Laos, Luang Prabang

Halloooo!

We zijn een beetje druk geweest met leuke dingen doen, dus veel te vertellen. Na onze 16-urige-opgevouwen-in-een-minivan-rit bij de grens van Laos aangekomen. Onderweg hebben we ervaren hoe het is om op een hurktoilet naar de wc te gaan met 847373783 dode en 8495994838 levende insecten per hokje. Bij de grens van Laos hebben we geleerd dat je er niks van moet zeggen als je het ergens niet mee eens bent. We moesten ons visum betalen en in Thaise baht bleek dat veel meer te zijn dan in dollar. Toen we (Caitlin en ik, Eef betaalde met dollars) er iets van zeiden mochten we alleen nog maar met dollars betalen en dan pas kregen we onze paspoorten terug. Het was 7 uur 's morgens en het wisselkantoor ging pas open om 10. Als we daarop zouden moeten wachten, misten we onze busaansluiting en we moesten nog 5 uur en hadden alles al betaald. Dus nog een paar keer aardig gevraagd of het met Thaise baht betaald mocht worden, maar dat wilden ze niet meer en toen werd het raampje in ons gezicht dichtgesmeten en op slot gedaan haha. Beetje gestress, met onze geïrriteerde buschauffeur proberen te overleggen en hij hielp wel met het nummer van het busbedrijf en terwijl Eef stond te bellen, ben ik nog één keer teruggegaan of we het veel te grote bedrag met baht mochten betalen. Na zowat op m'n knieën te zijn gegaan en duizend keer sorry te hebben gezegd, ging de meneer in uniform met z'n baas overleggen. Vervolgens werden we geroepen en kregen we een preek dat we in hun landen waren en hun regels moeten volgen en dat ze geen tegenspraak dulden. Oke sorry. Toen paspoorten terug (pffieuw) en rennen naar de bus. Uiteindelijk met een lokale bus onze andere ingehaald en 'm toch nog gehaald. Na 21 uur en een hoop gedoe bij ons fijne resort aangekomen (fijne beloning) in Vang Vieng. Stadje zelf wel een beetje uitgestorven, aangezien het enige wat je kan doen daar het tuben is en dat is veel kleiner geworden dan het was. De volgende dag dus gaan tuben, na een heerlijke nacht in onze eigen kamer met een groot bed, lekkere douche, wc met werkende doorspoelfunctie en airco:) Tuben (kroegentocht en je gaat van kroeg naar kroeg in een band in de rivier) was superleuk! Dikke regenbui gehad tussendoor, maar dat maakt niet uit, want je ploft toch al de hele tijd met je kont door die band, dus je bent al kleddernat. Hele gezellige dag! Volgende dag wat uitgeslapen en gehangen en toen gingen Eef en ik 's avonds al door naar Luang Prabang, iets noordelijker in Laos. Caitlin ging weer terug naar Thailand. Ons laatste avondmaaltje samen was speciaal, want we zaten in een overdekt restaurantje toen het heel hard ging waaien en regenen en onweren, waardoor de lampionnen in de rondte vlogen en de regendruppels ook. Ze probeerden zeilen te spannen tegen we wind, wat ertoe leidde dat dat hele zeil naar binnen waaide en toen ging de regen ongeveer horizontaal en viel de stroom uit. Wij en een groepje Aziaten naar de bar met ons bordje rijst, waar ze kaarsen aandeden en we wachtten en staand een beetje ons eten opaten haha. Toen het iets minder was zijn we teruggegaan naar ons resort en even gevraagd of de bus in dit weer nog ging, aangezien we over smalle zanderige (dus nu blubberige) bergpaadjes moesten, maar volgens de locals stelde dit niets voor.. Toen kwam het moment van dag zeggen tegen Caitlin, nooit m'n sterkste punt, dus even lastig en erg jammer na twee weken samen reizen. Daarna de bus in en gelukkig was het een sleepersbus met bedjes en hebben we geslapen zodat je de smalle bergpaadjes en afgronden niet zag. Luang Prabang is een schattig klein stadje, met een hele leuke lokale markt en je kan er voor een poep en een scheet 's avonds eten en heel lekker! Drie daagjes geweest en vooral uitgerust, want Eef en ik waren beiden een beetje ziekig. Wel een supermooie waterval gezien, heel groot en met allemaal verschillende lagen en poelen. Vanaf Luang Prabang naar Vietnam gevlogen. Het Vietnam verhaal komt snel, maar anders wordt het zo'n lang verhaal:) Nu hebben jullie twee verhalen!! En alles gaat goed en we zijn lekker aan het bruin bakken haha en kunnen al aardig met stokjes eten!

Xxxxxxxxxx

• 23 Mei 2014 - 13:47

Erwin:

PFF, wat hebben we het zwaar daar, pfff!
    Klinkt allemaal weer heerlijk! Ik heb uit het verhaal wel een beetje de indruk dat je een reisperiode achter de rug hebt!. Of ik begrijp het niet helemaal. Zal ook wel weer meevallen (hoop ik) Het is namelijk ooh zo lekker een rustperiode in te lasten waar je heerlijk aan het nietsdoenen bent! Maar dat doen jullie misschien ook wel.
    Dus nu lekker in Vietnam!

Een vraag Tara, ontvang je daar whatsapp?!?!?!. Trevor heeft dit geprobeerd en vroeg mij af of je dit uberhaubt ontvangt!. Ik hoor het wel een keer.

GENIET ZE VERDER! Vol verwachting wacht ik op je volgende verslag. Die zijn heerlijk om te lezen!

Groetjes en kusjes uit Driemond.
    Erwin

• 23 Mei 2014 - 15:01

Laura:

Ik heb hier niks anders op te zeggen dan geniet ervan verder! xxxxxxxx

• 23 Mei 2014 - 15:12

Guus:

Gaaf hoor Tara, daar wil ook nog wel eens naartoe! Toch heel anders dan Thailand denk ik? Heb gisteren Ina gesproken en weet misschien gave kamer voor je in Adam, maar neem aan dat zij dat verder met je bespreekt! Voor nu vooral genieten! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht want altijd wrg leuk om te lezen! Kusz Guus

• 27 Mei 2014 - 19:22

Bericht Van Oma Plus Opa.:

Hallo Tara, jullie zijn alweer een eindje verder getrokken dan de 24ste Mei,de datum van je "kolom" zo nemen wij aan. En gaat het goed met de temperatuur went het al ja het is een heel verschil met Nederland op het ogenblik is het hier erg regenachtig, vette buien gedurende enkele dagen Vanochtend is Laurie geweest kwam van Heino, moest s,middags naar Loenen heeft koffie gedronken en geluncht dat was heel gezellig. Alex en José plus Mark en Wessel zijn met vacantie naar Italie ,Toscane
    Wel lieverd we hopen dat alles goed gaat pas goed op jezelf en nog veel plezier.Liefs Oma en Opa

• 27 Mei 2014 - 20:38

Oma En Opa:

Mooi verslag van jullie ervaringen in Laos en wat een "triest" verhaal met de visa en betalingen
    Wel even stressen (boosheid) en na dat opgevouwen zijn in die "praktische" reisbus!
    Dan na één en twintig uur aankomen in een niet verwacht? mooi resort een terechte mooie beloning
    De veertien dagen met Caitlin waren erg prettig zo lezen wij, mooie ervaring ook, nemen wij aan!
    Drie daagjes uitrusten was een goed idee en dan zijn "kosten van erg goedkoop eten" veranderd in voor een poep en een scheet eten! We memoreren de super mooie waterval die jullie hebben gezien we nemen aan dat er fototje(s) van zijn geknipt. Mooie anekdotes Tara, wel leuk dat je dit verhaal splitst van je komend verhaal over Vietnam. Inmiddels zijn jullie al een heel eind op weg naar Ho chi minh misschien al wel Tuy Hoa voorbij maar ik gis maar even.
    Fijne voortzetting van jullie reis met de allerbeste wensen voor jou en Eef. Hart.gr. Oma en Opa

• 27 Mei 2014 - 22:15

Mam:

Lieve Tara, ik volg je natuurlijk op de voet en kijk regelmatig op de kaart waar je nu weer bent en ik geniet iedere keer weer van je mooie verhalen. Wat een indrukken! Dikke kus, mam, pap en Laurie