Relaxing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu Relaxing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu

Relaxing

Blijf op de hoogte en volg Tara

20 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hoiiii!

Nu tien daagjes in Thailand en het begint te wennen! Na een vliegreis van 16 uur (met tussenstop op Kuala Lumpur) in Bangkok aangekomen. Daar meteen een busticket geboekt om naar Ko Pha Ngan, een eiland in het zuiden van Thailand, te gaan. Na 6 uurtjes wachten op het busstation (even lekker wat gedronken en op WiFi gezeten) de nachtbus gepakt naar Don Sak en na 8 uur en 2 uur wachten de ferry gepakt naar Koh Pha Ngan. Finally, rond half twee 's middags op 11 april waren we er na twee dagen reizen. Na onze spullen in het niet zo schone hostel te hebben gedropt meteen op het strand neergeploft. Zoooo lekker en het was zooooo warm en toen we wilden afkoelen in de zee kwamen we erachter dat de zee de temperatuur had van een warm bad. Ik klaag niet, maar afkoelen is best moeilijk, gelukkig was de douche koud en had de kamer in het hostel airco. Eerste dag beetje op het strand gerelaxt, want we waren best moe. Daar ook Jeroen ontmoet, die Eef van thuis al kende. Ongeveer 20% van de mensen die hier trouwens een scooter heeft gehuurd zit onder de schaafwonden, omdat de wegen in bochten en omhoog en omlaag gaan en er zand op ligt, waardoor het heel glad wordt. Leek ons ook heel leuk om te doen, maar toch maar even overgeslagen. Eigenlijk alle dagen op Ko Pha Ngan gerelaxt op het strand met de mensen van ons hostel, met gitaar en lekkere drankjes en lampionnetjes in de bomen, heel gezellig. Elke avond gegeten bij een lokaal tentje waar je voor 50 baht (iets meer dan een euro) rijst met kip of noodles kon eten en het was superlekker. 13 april was het Thais nieuwjaar en dan is Songkran, één groot watergevecht, waaraan iedereen meedoet, of je nou wil of niet. Wel heel leuk, want ze zijn heel fanatiek en rijden rond op scooters met waterpistolen en in trucks met bakken water achterin waarvandaan ze op iedereen gooien. Je kan ook echt niet over straat zonder kleddernat te worden. We kwamen kleddernat bij het strand aan, kleddernat toen we een ticket voor de ferry wilden halen en kleddernat toen we naar de supermarkt wilden, haha maar is toch bloedheet. vandaag overigens ook de eerste regenbui gehad. Wij hadden de avond daarvoor al een watergevecht gedaan bij ons hostel, omdat het na twaalven was. Op 14 april hebben we een boottourtje gedaan naar allerlei kleine eilandjes, waarbij we ook gingen kayakken door kleine grotjes en snorkelen. Hele grote school vissen en ik voelde ze ook tegen m'n benen, ieh. Op de boot wel wat meer wind, dus voelde eindelijk wat minder warm aan, hoewel je natuurlijk wel sneller verbrandt, wat uiteraard ook gebeurd is.. Ook naar boven gelopen op zo'n eilandje, heel mooi uitzicht en het water is heel mooi groenblauw met groene beboste bergeilandjes erin. Toen we terugkwamen zijn we ons gaan voorbereiden voor de full moon party, een groot feest, eens in de maand met volle maan, op het strand. Dan verf je jezelf ook onder met lichtgevende verf. Best mooie creaties uit gekomen! M'n arm was beschilderd door Femke, Nederlandse fotografe, dus creatief, van het hostel naast ons, en die was dus heel mooi. Een Engelse jongen had een kunstwerk op m'n been gecreëerd, waar die uiterst geconcentreerd mee bezig is geweest voor een half uur, maar zag er wel een beetje heftig uit haha. M'n andere arm en been maar een beetje zelf ondergekliederd. Iedereen ziet er wel heel leuk uit in die neonkleuren. Naar het feest gegaan met Eef, Jeroen, Femke en twee Engelse jongens van ons buurhostel. In de taxi kwam Eef erachter dat het over 12 was en ik dus jarig was, waarna de hele taxi voor me ging zingen haha, heel leuk. Het feest was ook heel leuk, totdat ik me ineens niet zo lekker voelde. Ineens heel misselijk en even later kon ik eigenlijk niks meer. Ik hoorde Eef op de achtergrond steeds tegen mensen zeggen dat ze al honderd keer tegen me had gezegd dat ik meer moest drinken (wat ze inderdaad heeft gedaan) en dat ik waarschijnlijk uitgedroogd was. Uiteindelijk naar huis gebracht door Eef, Engelse buurhosteljongen en drie onbekende Zuid-Afrikanen. Vervelend, m'n hoofd deed het nog, alleen m'n lichaam deed het niet. Eng dat dat zo snel kan gebeuren, dus nu maar heel veel drinken. Bovendien was het een heel leuk feest.. Stom. Gelukkig bestaan er hele lieve mensen. Volgende dag werd ik misselijk en met tintelende handen en voeten wakker en een mega rot hoe-kom-ik-iedereen-fatsoenlijk-onder-ogen-gevoel wakker, maar verder wel oke. Lekker begin van m'n 23ste levensjaar, waar dus nog wel wat levenservaring aan toegevoegd kan worden. Verder chille dag gehad en Eef had heel lief cakejes gekocht en kaarsjes erin gedaan en gezongen met Femke, echte verjaardag! 's Avonds met de ferry naar Ko Tao gegaan (eiland daarnaast). Gewoon maar naar een hostel gegaan, spannend wel eerste keer gewoon ergens heen, maar allemaal goed en best chill! Bungalow voor twee met een eigen badkamer en wc. Douchewater moet je wel opvangen in een emmer en we wisten niet wat we er vervolgens mee moesten, dus maar gewoon naar buiten gegooid haha. Wc had geen doorspoelfunctie, dus maar met die billenwasspuit ernaast doorgespoeld haha, maar dat werkte niet zo goed, dus dat was jammer. Verder is Ko Tao een wat chiller eiland, ook vooral om te duiken. Ik heb niet gedoken, Eef wel, maar wel gesnorkeld. Black Tip Reef Shark gezien, wel heel leuk! Verder op het strand gerelaxt en je hebt hier wel leuke winkeltjes en 's avonds veel leuke muziektentjes aan het strand en mensen die met van die vuurballetjes aan touwtjes rondzwaaien, wat er heel vet uit ziet. Ook een Thaise massage gedaan, echt chill, behalve als ze met hun ellebogen in je rug gaan duwen. Overal staan hier trouwens spelfouten op de menukaarten, net alsof ze niet even gecheckt hebben voordat ze 'm gingen afdrukken. Gordonblur in plaats van cordon bleu haha. Na 4 nachten Ko Tao de ferry genomen, waar we Jeroen weer hebben ontmoet, waarmee we naar het noorden van Thailand gaan reizen. Nu in de bus onderweg naar Bangkok , even klaar met het zon zee strand gevoel en echt gaan reizen. Ook zijn die eilanden best toeristisch, dus het echte Thailand moeten we denk ik nog gaan meemaken. Ben benieuwd!

Xx!

• 20 April 2014 - 10:04

Laura:

Wat een leuk eerste verslag Taar!
    Wat super eng dat je hebt gesnorkeld met een haai en eigenlijk ook wel dat de vissen aan je been zaten.. Maar wel super stoer!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen in Thailand =)
    Geniet ervan
    xx

• 20 April 2014 - 10:05

Guus:

Heerlijk! Ben jaloers, geniet lekker en doe rustig aan! En drinken, veeeel drinken!

• 20 April 2014 - 10:35

Natasha:

Taar wat leuk om te lezen!
    Zo te horen heb je al veel leuke dingen meegemaakt en je bent pas 10 dagen onderweg haha :)
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! Heel veel plezier!

Xx

• 21 April 2014 - 14:06

Oma En Opa:

Genieten van je mooie vrolijke reisverhaal en even een "gefronste wenkbrauw" vanwege je "niet goed voelen" als gevolg van te weinig drinken. gelukkig heeft je verjaardag nog een (mooi) vervolg gekregen zo lezen wij. Nogmaals gezegd, geniet, maak, plezier "bewaak" jezelf.
    Hartelijke groeten aan Eef.

• 21 April 2014 - 14:23

Mam:

Wat weer een heerlijk lezend verslag. Geniet en rustig aan.
    Groetjes aan Eef, liefs mam

• 22 April 2014 - 08:42

Erwin:

Weer een heel mooi verslag!
    Ohh, krijg allemaal flash backs! Koh Panghan en full moon party! Gaaf dat je het meegemaakt hebt. Alleen dat drinken is minder, maar zoals je al zei, weer een ervaring!. Nu begint je reis door het land. Bangkok vond ik toen wel heel anders maar heel gaaf. Zoals alles gaaf is wat je mee gaat maken. Geniet ze daar en absorbeer!

kus Erwin