Homeeee - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu Homeeee - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Tara Endenburg - WaarBenJij.nu

Homeeee

Blijf op de hoogte en volg Tara

15 Juli 2013 | Tanzania, Arusha

Jamboooo (hoi)!

Nu we onze weg een beetje gevonden hebben hier voelt het al wat meer als thuis, wat fijn is:) Thuis voelt echt als thuis en op school gaat t ook al wat soepeler. Alles went dus, ook het eten haha. Door de week hebben we niet zoveel tijd om nog dingen te doen, omdat de school klaar is om 15.15 en we dan nog naar huis moeten lopen en om iets voor 16.00 thuis zijn, dus dan is het nog even kletsen in de tuin of lezen en gewoon relaxen. Of wassen! Heb wel uitgevonden dat dat niet m'n sterkste punt is. Als je weinig water (en handwasskills) hebt en veel vieze kleren (door al dat stof hier is alles zo smerig, en dat klop je er niet zomaar af) is dat wassen een rotgedoe en bij mij duurt het ook echt lang, dus het is een ware dagactiviteit. Het wordt dus ook niet volledig schoon, maargoed, we zijn allemaal vies dus dat scheelt, en het ruikt tenminste weer fris. Het weekend hebben we bij een zwembad van een hotel gerelaxed, omdat je hier bij het huis geen stoelen, tafel, kleedje of wat dan ook hebt om lekker op te zitten/liggen buiten, en van dat beton (wat er ligt op het binnenplaatsje) krijg je een beetje een houten kont. Daarna naar een reiscafe waar een dansbattle was, wel heel leuk om te zien! De volgende dag besloten we (met we bedoel ik trouwens Laura en ik, Bibi, een vrijwilligster uit NL in ons gezin en Sanne en Charlotte, twee Belgische vrijwilligsters in ons gezin) een hike te doen op mount Meru (hoogste berg van Afrika na Kilimanjaro en heel dichtbij) naar watervallen. 6 uurtjes. Dachten we wel te kunnen. Best rot, de hele tijd omhoog lopen (omlaag trouwens ook) maar toen we in wat dichtere begroeiing kwamen (heeeeel groen, mooi) moesten we een heel steil paadje naar beneden en toen kwamen we bij een stroompje de vanaf de waterval kwam. Heel leuk, we moesten steeds dat stroompje oversteken over keien in het water, en er waren wat kleine jochies om de mensen zonder evenwicht (ik dus) te helpen niet in het stroompje te plumpen. Waterval was supermooi en het tochtje ook. Later ook weer omhoog natuurlijk, dus de dag erna (vandaag) spierpijn. Nouja, wat sporten mag ook wel na twee weken. Kortom, leuke dingen gedaan en volgens mij wordt het ook wat warmer hier, jippie!

Tot snellie weer!

Kus en liefs,
Tara

• 15 Juli 2013 - 15:45

Erwin De Groot:

Wat klinkt dit alllemaal weer erg vervelend. En je kleren moet je gewoon niet meer wassen joh!. Beekje inspringen en klaar is Klara!

Je maakt toch wel foto's he, wil dit allemaal wel even zien. Een beeldje bij de verhalen is altijd leuk.

Nog heel veel plezier en geniet ze! (met z'n allen)

Groetjes Erwin

• 15 Juli 2013 - 20:42

Opa En Oma:

Hallo Tara,

Zo te lezen went het al aardig! Het gaat goed met de inburgering lezen wij, nu alleen nog (even het eten). Ohja en Tara zorg dat je niet te veel geitenmelk binnen krijgt ha ha. En de was moet je maar denken komt later wel, spoel maar wat meer.

Veel liefs
    Opa en Oma

• 15 Juli 2013 - 21:13

Alex En José:

Hé Tara

We genieten van je verhaal ik moest denken aan de arme mensen die vegen langs de weg in China, waar ook de mensen er zo vies uitzien, als je de geitenmelk niet lust neem dan een stukje geitenkaas dat is wel lekker.
    Ik ben het met Erwin eens betreffende de was maar daar zijn wij kerels voor gewoon de beek in duiken.
    Probeer ook zoveel mogelijk foto's te maken waar je zelf of je vriendinnen ook op staan dat is voor ons ook leuk, smerig of niet dat maakt niet uit.

Probeer wel alles te eten, uitspugen kan altijd nog, ik heb gefrituurde insecten gegeten en deze waren echt wel lekker.
    Kun je al een beetje de taal verstaan of is daar niets van te maken.

Ndugu Tara mengi ya uongozi na wakati mzuri, kusisimua

Vertaal dit maar eens

groet José en Alex

• 15 Juli 2013 - 23:31

Ina:

Wat een mooie foto's! en die leeuw, stoer!
    wat heerlijk om je verhalen te lezen!
    Ik heb de blog van Laura ook opgezocht en leuk om jullie verschillende verhalen te lezen.
    Doe haar ook de groeten.
    Ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen.
    Liefs, mam

• 17 Juli 2013 - 04:46

Guusje:

Eindelijk je blog gelezen.waanzinnig spannend allemaal! En inderdaad wassen in een beek! Geniet nog maar lekker! Liefs van ons

• 19 Juli 2013 - 09:31

Ineke Huart:

Hoi Tara,

Wat een geweldige verhalen!!. Ben jaloers! Inderdaad echt Afrika en een ervaring om nooit te vergeten!
    Gelukkig kun je ook nog genieten van dit primitieve leven.
    Wij volgen je verhalen op de voet, heel leuk. En dan die foto van die leeuw. Toen wij er waren hebben we vrijwel alle beesten gezien behalve de Leeuw.
    Nou, meid nog heel veel plezier en op naar je volgende verhaal.
    Liefs Rob en Ineke Huart

• 22 Juli 2013 - 17:15

Carlijn:

Wauwwww Taar!
    Wat gaaf allemaal zeg, en wat een ervaring moet het zijn.. Super hoor!

En wat een mooie foto's al, ik ben heel benieuwd naar rest..!

Doe voorzichtig, en tot je volgende verhaal..!

Dikke Kus, xxxxx

• 22 Juli 2013 - 18:06

Natasha:

Hee Taar (en Lau ;)),

Leuk stukje heb je geschreven! Wat een mooie ervaring. Ook mooie foto's! Zo te horen beginnen jullie al je draai te krijgen :)
    Ik mis jullie wel een beetje hoor :p heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs Natas

• 23 Juli 2013 - 10:46

Jessica:

He Taar!

Wat fijn dat alles een beetje begint te wennen!
    Wat klinkt dit allemaal als een super leuke ervaring!!
    Leuk dat je een blog bijhoudt, heel leuk om te lezen!

Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Kus

• 26 Juli 2013 - 11:54

Eef:

Hey Taartje!!

Wat fijn dat je je al wat meer op je plek voelt! En wat fijn om te lezen hoe je het daar hebt en wat je ervaart :)! Wilde al bijna je ouders bellen om te vragen hoe het met je gaat. Leuke foto's ook!!

Heeeel veel plezier nog!!
    xoxoxox

• 26 Juli 2013 - 11:56

Eef:

p.s. Die met die bizons (toch?) is een hele mooie foto zeg!! En van de zonsondergang ook :)! En wat ben je dicht bij de leeuwen gekomen!

• 31 Juli 2013 - 18:27

Mam:

Wat een mooie foto's, zeker die bizons en de zonsondergang met die bomen! En dan jullie tweeën op de bank, heerlijk! Liefs mam

• 07 Augustus 2013 - 13:15

Kim:

Leuk Taar!!!

Ben jaloers! Wanneer ben je weer terug?!
    Wel nog even langs het weeshuis in Dar es Salaam gaan he om de kindjes gedag te zeggen voor ons :)

Veel plezier nog en chillze op Zanzibar (paradijs op aarde)

XXXX